2013.01.28.
22:27

Írta: hunderwoman

A Hip-Hop és a Nők (első rész --Queen Latifah)

A Hip-Hop világot gyakran szexizmussal és nőgyűlölettel vádolják. De bemutatnék pár erős, eltökélt nőszemélyt. 

Queen Latifah, mielőtt még 2-3 csillagos vígjátékokban láthattuk volna, a Hip-Hop műfajban tevékenykedett. A 89-es Ladies First című dalban közreműködik Monie Love nevű barátnője, és egy csak lányokból álló kórus kellemes dzsesszes hangon énekelgeti mosolyogva a refrént. Latifah királynő és Love pedig a 80-as évekbeli stílusban rappelget (" Let me take it from here, Queen") miközben egy 80-as évekbeli szakszi kíséri őket joviálisan. A videoklip: Queen és Latifah egy elhagyatott gyár vagy miazisten területén osztja a szöveget // eredeti felvételek a dél Afrikai Apartheid borzalmairól // Queen egy kastélybeli asztal méretű Afrika déli államait ábrázoló térképről tologat le nyakkendős férfiakat ábrázoló kis szobrocskákat, illetve szétzúzza azokat fasza botjával. Elkötelezett szöveg egy pasi uralta művészeti közösségben ("Who said the ladies couldn't make it, you must be blind" -- Ki mondta, hogy erre nem képes nő, biztosan vak vagy" illetve "Stereotypes, they got to go" --Vegyünk véget a sztereotípiáknak) és bónuszként egy ugyancsak erős politikai üzenet... Megnyerő az old school hangzás plusz a két erős egyéniség.

 

 

Még egy Queen, többek között azért mert itt már nem is annyira visszafogott előadonk mint az előző belinkelt dalban: például ezt is beleköpi számtalanszor a képünkbe "Who you calling a bitch", ami mondhatni egyértelmű üzenet és egyértelműen nagyon fasza csajjá teszi (most már mindenki bitch-nek nevezi magát a műfajban...). Mennyire komoly már a nő, imádni való. Latifah egyébként New Jersey-ben nőtt fel, feltehetően arra felé forgatták a klippet is (igen, ez még azon időszak volt, amikor még nem a bikinis csajok, 999 karátos arannyal kidíszített medencék és egyéb luxus taknyos járgányok tették ki egy klip lényegét, itt még kérem szépen volt egy közös cél, egy közös érdek és küzdelem...), ahol vagy a "kids from the hood" ugrálnak az egyébként kiváló ütemű dalra, vagy kis szösszeneteket ad elő maga Queen a mindennapi életéről, például mikor csak úgy megfogdosta a domború hátsóját egy szembejövő faszi az utcán. Kikéri magának, ilyet nem lehet tenni, mondja Queen, és mutassanak tiszteletet a férfiak ("You ain't a bitch or a ho, you gotta let them know" -- Nem vagy se kurva se szajha, tudasd meg velük). Ezen felül a családon belüli erőszak témáját is fel meri vállalni: "You say I'm nothing without ya, but I'm nothing with ya, A man don't really love you if he hits ya, This is my notice to the door, I'm not taking it no more, I'm not your personal whore, that's not what I'm here for" -- Azt mondod, nélküled nem érek semmit, de veled együtt sem, Egy férfi nem szeret igazán ha megüt, Ez az üzenetem, Többé nem fogom tűrni, nem vagyok a saját kurvád, nem ezért vagyok itt). A szakszi ebben a 93-as dalban is hallható, de keservesebben szól akár csak Latifah szenvedése. Viszont a refrén erőteljes, az ismétlése elszántságot sugall. Egyszóval Queen ott van a szeren. Szóljon valaki ha tud egy aktuális alkotást ezen témával kapcsolatosan, meghívom egy sörre.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: zene erőszak társadalom feminizmus szexista szexizmus egyenlőség Queen Latifah Hip-Hop

A bejegyzés trackback címe:

https://hunderwoman.blog.hu/api/trackback/id/tr575049658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása