2012.11.14.
13:32

Írta: hunderwoman

Pink golyóstoll = link öngól

 

 

Juj milyen csudijó, hogy végre létrehoztak rózsaszín tollakat! Már gondoltam is, milyen ciki már fekete vagy kék tollal írni, hiszen nem is illik a csudiszép körmömhöz!

Most komolyan, ez a piaci rés még létezik? Fessünk mindent rózsaszínre? Kreáljunk női verziót minden termékből?  Női telefon, női kocsi, női vasaló (jaj, nem, abból pont csak női verzió létezik)?

Ellen iszonyú jó fejen és viccesen adja elő a leginnovatívabb terméket, a női tollat (igen, ez komoly --ez az ő szájából is elhangzik többször, hisz annyira abszurd a termék)! "Már kib*szottul ideje volt", tréfálkozik műsorában. Természetesen szép rózsaszín, lila színekben vásárolható meg (ti nem utáljátok például, hogy az összes boltban kapható női borotva rózsaszín...? vagy valamilyen csudiszép, gyengéd, törékeny rohadt pasztell lila??). De én tök örülök ennek a tollnak. Mert ez kielégíti az igényeimet: kedvemre rajzolhatok egyszarvúakat, pillangókat és szivárványokat úgy, hogy pont beleillik törékeny rohadt pasztell lila körmű kicsi kezembe. 

 

 


Egyébként a 19. századi Franciaországra vezethető vissza a lány és a rózsaszín kombináció divatja (ennek se vallási, se spirituális okai nem voltak nyilván , ezt számomra fontos leszögezni, mert ez esetben talán nem ítélném el ennyire...). Eugénia francia császárné egyik nap rózsaszínbe öltöztette lányát... és most itt tartunk. Rózsaszín = női divat, sztereotipikus, gyengédséget, törékenység szimbolizáló szín, és ami fontos ---a szín és a női nem közötti kapcsolat tehát csupán KITALÁCIÓ. 
Nekem az a bajom, hogy az ilyen termékekkel ismételten nem tudunk jó példát mutatni a következő generációnak... A nemi szerepek kialakulása pedig a szocializáción múlik. És mit sugallunk? Ezer kismillió más dolog mellett azt, hogy a nő akkor nő, ha pink (=infantilizálás).
Mily csodás konzekvenciát vonhatunk le a szuper toll termékből: 1. van egy termék. 2. van annak női változata. 3. a színskálán tér el az "eredetitől" legfőképpen, a funkciója és felépítése azonos. 4. ha létezik női verzió egy termékből, a férfi verzió az ALAP verzió?? Így a női verzió csak egy alárendelt, másodrangú, kiegészítő termék (egy másodrangú ember számára?) Szóval sok kérdés merül fel kapásból... Miért létezik a női termék piaca? Mert van rá kereset? Ha van, milyen okból?  A rózsaszín csilli-villi cuccok már be vannak kódolva a női génállományba...? Vagy a szocializáció hibája? (én utóbbira teszem le voksomat). És egy pasi miért nem írhatna rózsaszín tollal? Ja, a férfiasságuk meg lenne sértve...   
Nem mintha szeretném, hogy ilyen előforduljon, azonban ezt csak a még tisztábban látás miatt fűzöm ide: mikor reklámoznak például férfi vasalót? Lehetne nagyobb, hogy a férfi kényelmesen használja, lehetne fekete, mondjuk pár szegecs kidíszíthetné, hogy vagányabbnak tűnjön, és mondjuk legyen rajta egy tűzhányó funkció, mert egy kis akciót is bele kell vinni... 

1 komment

Címkék: média feminizmus szexizmus nemek egyenlőség szocializáció hamis tudat

A bejegyzés trackback címe:

https://hunderwoman.blog.hu/api/trackback/id/tr254906674

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lisztina · http://kiskezem.blog.hu/ 2014.09.27. 19:15:27

:-) És lányka ruha is szinte csak rózsaszín van :-)
Bár a pasik az utóbbit pár évben elég bizar színeket tudnak felvenni. Jó múltkor olyat láttam, hogy nem akartam hinni a saját szememnek. A rózsaszín neccpólós izomagy, flittetes rózsaszín baseball sapijánál már csak a csaja volt rózsaszínebb :-\
süti beállítások módosítása